تبلیغات
دایرة المعارف علوم نظامی-جامعترین وبلاگ نظامی - آشنایی با هوایمای بدون سرنشین X-47 Pegasus

دایرة المعارف علوم نظامی-جامعترین وبلاگ نظامی

بلندای آسمان یگانه جایگه من است...

بلندای آسمان یگانه جایگه من است...

تبلیغات

طراحی حرفه ای بنر طراحی حرفه ای بنر

آمار

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز : آمار بازدید
باردید دیروز : آمار بازدید
بازدید ماه : آمار بازدید
بازدید کلی : آمار بازدید

مطالب و نظرات آمار بازدید
تعداد مطالب: آمار بازدید
تعداد نویسندگان: آمار بازدید

تاریخ آمار بازدید
آخرین بروزرسانی: آمار بازدید

جستجو در سایت

نظرسنجی

    به نظر شما کدام کشور در جنگ هوائی قدرتمند است؟









آشنایی با هوایمای بدون سرنشین X-47 Pegasus


X-47

طراحی مدل A اسب بالدار نیروی دریایی امریكا (Pegasus) در ژون 2001 توسط نورثروپ گرومن آغاز شد. این طرح در راستای برنامه های آژانس پژوهشهای پیشرفته دفاعی و برنامه UCAV-N در جهت نیازهای نیروی دریایی آمریكا انجام میشد.

برنامه مشابه دیگری نیز توسط آزانس پیگیری میشد؛ برنامه تولید X-45 توسط بوئینگ در جهت نیازهای نیروی هوایی آمریكا. DARPA (آژانس پژوهشهای پیشرفته دفاعی ) در اكتبر 2005 برنامه JUCAS؛ برنامه هواپیمای بدون سرنشین مشترك نظامی را اعلام كرد كه تركیبی از طرح X-45C و X-47B بود به هر حال X-47A ساخته شد و در فوریه 2003 اولین پرواز آزمایشی را با موفقیت به پایان رسانید. X-47B نمونه بزرگتری از X-47A بود. در آگوست 2004 DARPA قرارداد تولید X-47B را با نورثروپ بست كه ساخت این مدل از ژون 2005 آغاز شده و اولین پرواز آزمایشی آن در اكتبر 2006 انجام شد.
هوایمای بدون سرنشین X-47 Pegasus

 

 X-47 : 
طراحی آن به نحوی است كه كمترین RCS (بازتابش راداری) را داشته باشد. زاویه بالهای عقب 55 درجه در 33 درجه زاویه جلوی بدنه میباشد. مدل A آن بالی به طول 8.5 متر دارد. بدنه كاملا از كربن توسط انیستیتوی Scaled Composites Inc of Mohave ساخته شده است. برخلاف طراحی متعارف در این نمونه از طراحی مشابه B-2 استفاده شده كه در آن سكان عمودی وجود ندارد كه علاوه بر كم كردن RCS باعت مصرف سوخت كمتر نیز می شود.
 
برای كنترل انحراف به طرفین؛ صفحات زیرین و بالایی هواپیما به دو قسمت حركت كننده مجهز شده و از آنجایی كه نبودن سكان عمودی باعث تمایل به خم شدن به طرفین میشود؛ همانند B-2 از نرم افزاری استفاده شده كه در هر لحظه 60 بار وضعیت هواپیما را چك كرده و آن را تصحیح میكند. تیك آف و لندینگ آن به صورت عادی انجام شده و دارای 2 چرخ عقب و یك چرخ جلوست كه سیستم فرود آن را شركت هوافضای اسمیت طراحی كرده است.
 
X-47

 

اویونیک : 
آویونیك این هواپیما توسط BAE Systems ساخته شده است كه شامل سیستمهای كنترل پرواز؛ خلبان خودكار؛ كنترل موتور؛ سیستم دستور و كنترل ماموریت و ... است. كامپیوتر داخلی ازسیستم عامل طراحی ساختار باز CsLEOS كه از روش [دیوار آجری] برای تقسیم بندی حافظه و زمان برای اجرا كردن چند برنامه بر روی یك سیستم بدون ایجاد تداخل در یكدیگر استفاده میكند. 
این سیستم همچنین از حالات زمان بندی چندتایی بهره میبرد كه امكان سوئیچ بین آنها را به سورت آنی فراهم میكند. سیستمهای ناوبری نیز شامل سیستم موقعیت یاب جهانی متصل به كشتی (SRGPS) مختص نیروی دریایی آمریكا و سیستم نشستن خودكار میشود.
 
موتورها : 
از یك موتور توربوفن ساخت Pratt & Whitney كانادا (JT15D-5C) استفاده میكند كه نیرویی معادل 1419 كیلو نیوتن تولید میكند. 472 ك گ قابلیت حمل سوخت دارد كه تا 717 ك گ برای ماموریت های دور قابل افزایش است.
X-47A
ویژگی های عمومی X-47A  
خدمه : 0
طول : 5.95 متر
بال : 5.94 متر
قد : 1.86 متر
وزن خالی 1،740 کیلوگرم
وزن بارگذاری شده : 2،212 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست : 2،678 کیلوگرم
پیشرانه : 1 × پرات اند ویتنی کانادا JT15D - 5C توربوفن
حداکثر سرعت : "مادون صوت بالا"
سرعت کروز : "مادون صوت بالا"
محدوده : + 2،778 کیلومتر
خدمات سقف : + 12،192 متر
رانش / وزن : 0.65

چهارشنبه 30 فروردین 1396 08:11 ب.ظ
Hi there everyone, it's my first go to see at this site,
and paragraph is in fact fruitful for me, keep up posting these posts.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر